Фердинанд Порше - Брой 33 от поредицата 100 личности - хората променили света
Фердинанд Порше (Ferdinand Porsche) е един от най-видните автомобилни конструктори на XX век.На 19 години завършва техническо училище в Райхенберг. Отива във Виена и започва работа в електротехническа компания.
В края на XIX век, създава първия си състезателен автомобил с два електродвигателя с мощност две и половина конски сили (Гран при в Париж през 1900 г.). Под негово ръководство се създават моделите „Принц Хайнрих“, „Саша“, „АДМ“ и „АДР“.
За разработка на военна техника (машини с хибридни силови установки, двигатели за дирижабли и самолети) през годините на Първата световна война, Порше е удостоен с титлата Професор на Виенския технически университет, без да има висше образование, и е награден от император Франц Йосиф I (1848 - 1916) с „Кръст за заслуги“.
Немските спортни автомобили "Порше" са известни в цял свят. Основателят на самата фирма дълги години е работил като главен конструктор на много автомобилни фирми – "Лониер", "Австро – Даймлер","Даймлер-Бенц" и разбира се и "Фолксваген", преди на бял свят да се появи автомобил с неговото име.Най-знаменитите модели на Мерцедес, построени под ръководството на Фердинанд Порше, стават спортните модели S и SS. През 1931 г. в Щутгарт се открива конструкторско бюро „Порше“, занимаващо се с конструирането на всякакъв вид двигатели с вътрешно горене. Скоро след това, по заявка на фирмата „Цюндап“ (Zündapp) били построени три автомобила марка Фолксауто (Volksauto), които стават прототип на легендарния Фолксваген „Бръмбар“ (Volkswagen "Käfer"), у нас известен повече като "Костенурка". Разработката е довършена малко преди Втората Световна война — през 1938 година, и скоро хиляди коли с марката VW тръгват по пътищата на Германия.
Това бил човек с буден ум и гениални възможности.
Книгата може да я свалите от приятелите тук : Download Фердинанд Порше - Брой 33 от поредицата 100 личности - хората променили света
*Ако ви даде грешка или иска регистрация при свалянето просто се регистрирайте отнема секунди.
Няма коментари:
Публикуване на коментар